הוראת מרן הגראי"ל: "לעבוד לבחירות אך ללמוד לפחות 'סדר' אחד ביום"

    ארי וידר 2 Comment on הוראת מרן הגראי"ל: "לעבוד לבחירות אך ללמוד לפחות 'סדר' אחד ביום"
    18:54
    07.05.24
    צבי טסלר No Comments on ההתייקרות מגיעה אלינו לכיס: מחירי סל המזון ברשתות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שגדולי התורה כבר הורו לכמה ראשי ישיבות ששאלו לדעתם האם עליהם להקפיד להיות בישראל ביום הבחירות, על אף שזו בתקופה שבה הם נוהגים להיות במסעות לגיוס כספים בחו"ל, והורו להם גדולי התורה שלא להפסיד את הצבעתם בישראל, עתה יוצאת גם הוראה ברורה לציבור האברכים.

    מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן נשאל בידי ראשי כוללים האם עליהם לאפשר לאברכי כוללים להפסיד לימודים על מנת לפעול למען רשימת יהדות התורה, ונענו בחיוב.

    הגראי"ל שטיינמן הבהיר עם זאת כי ההוראה לפעול למען הרשימה תקפה ליומיים שלפני הבחירות ולמרות הפעילות על האברכים להקפיד להשתתף לפחות בסדר לימוד אחד במהלך היום.

    עם קבלת ההוראה, נרשמה התעניינות רבה בקרב אברכים שפנו למטות יהדות התורה בבקשה להירשם לפעילות.

    ביהדות התורה מספרים כי הדבר בהחלט נחוץ "אנחנו נמצאים במערכה קשה והתווספות אלפי פעילים נוספים שישכנעו כל אחד את מכריו, בהחלט יכול לגרום להצלחה".

    בערב פורסם כי גם הגר"ש קוק רבה של רחובות שהתעתד לטוס השבוע כדי לגייס כספים לישיבתו – ישיבת מאור התלמוד קיבל הוראה ברורה מהגראי"ל להישאר בארץ ולהצביע בבחירות.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      רמב"ם מדע הלכות תשובה פרק א. הלכה ד. באמצע, וז"ל- "בד"א בשלא חילל את ה' בשעה שעבר אבל המחלל את ה' אע"פ שעשה תשובה והגיע יום הכיפורים והוא עומד בתשובתו ובאו עליו יסורין אינו מתכפר לו כפרה גמורה עד שימות"
      מרן הגראי"ל פסק שמי שלא מצביע זה "חילול ה'"

    2. 1

      בשעת חרום כזאת צריך כל קול למען התורה.
      צריך לקוות שיחד תעבור – אחרת זה חסרון 4 מנדטים לתורה – נזק עצום עצום!